آمریکایی که من شناختم

دیده ها و شنیده های من از سرزمین فرصتهای طلایی

آمریکایی که من شناختم

دیده ها و شنیده های من از سرزمین فرصتهای طلایی

گل

سلام به همه

خیلی از تفریحات من هر وقت که ذره ای وقت پیدا کنم گل و گیاهه. البته اینو بیشتر مدیون پدرم هستم چون از بچگی منو تو کارهای باغچه دخیل میکرد. دلم میخواد یه روز بتونم یه خونه بخرم که حیاطش مال خودم باشه (منطورم اینه که آپارتمان یا از این خونه هایی که تومجموعه هست و اختیار حیاط با خودت نیست نباشه) و بتونم توش گل و گیاه و سبزیجات بکارم. فکرشو مثل من خوراکت سالاد شیرازی باشه و بری از تو باغچه گوجه فرنگی و خیار بچینی و با لیموی تازه و پیاز سالاد شیرازی درست کنی. خلاصه فعلا که مستاجریم و آپارتمان نشیم مجبوریم خودمونو به گلهای آپارتمانی محدود کنیم.

چند وقت پیشها یکی از دوستام یه دفین باخیا داشت که بلند شده بود و ساقشو از وسط برید و قسمت بالاییشو گذاشت تو آب که ریشه کنه و قسمت پایینیشو میخواست بندازه دور که من ازش گرفتم. کلی بهش آب دادم تا از بقلش جوانه زد. منم گلدونشو گذاشته بودم بالای پله ها نزدیک شیرونی. همسایمون یه پسر کوچیک ۲ ساله داره که از روی کنجکاوی با هاش ور رفت و جوانه کوچولو که یه برگ بیشتر نداشت شکست. منم دوباره تو گلدون کاشتمش و تا نزدیک ۶ ماه نه خشک شد و نه رشد کرد. مثل تصویر زیر.

دیروز دیدم که اون شاخه اصلیه یه جوانه کوچولو زده. کلی ذوق کردم

چند وقت پیش هم تو شرکتمون یکسری گل رو داشتن میریختن دور. در واقع اینقدر بهشون آب نداده بودن که تقریبا خشک شده بودن. هر ساقه یکی دو تا برگ مردنی بیشتر نداشت وقتی آوردمشون خونه. اما الان ماشااله خوب رشد کردن.

رفتم آبشون بدم که دیدم به به گل هم دارن میدن 

اگه یه زمانی پول کافی داشته باشم حتما تو خونم یه پاسیو درست میکنم.

زندگیتون مثل گل شاداب

-امیر

 

نظرات 10 + ارسال نظر
someone چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:28 ب.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

سلام .
امیدوارم به زودی پاسیو را راه بندازی ...
گرچه ما الان ۱ ماهی هست که پاسیو راتبدیل به یک اتاق کردیم ..
اما گلهامون را توی خونه پخش کردیم .....
موفق باشی و همیشه شاد

poolaki چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:29 ب.ظ http://poolaki.blogsky.com/

ممکنه دیر بشه پس زود بیا ..........

شوهر جان چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:57 ب.ظ http://pws.blogsky.com

سلام به شما دوستان گل

آفرین. به خاطر صبر و استقامتت در نگهداری اوون گل که نه جوونه داره و نه برگ بهت تبریک میگم. موفق باشی

به من هم سر بزن

مهدی چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:17 ب.ظ http://vajehekal.blogsky.com

به رسم اتفاق سرزدم
وبلاگ جالبی دارید

پریسا یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:42 ق.ظ

سلام
خانواده ما هم به باغبانی خیلی علاقه مند هستند و خانه ما هم پر از گل هایی است که در استانه نابودی و خشک شدن بودن که با صبر و تلاش پدرم به ثمر رسیدن و گل هم دادن. به با صبر همه چیز امکان پذیر می شود.

یلدا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 02:09 ب.ظ

سلام
جاتون خالی ما تو خونمون یه پاسیو بزرگ داریم پر از گل انشالله خدا به شمتا هم یه خونه با پاسیو بده

لی لی سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:43 ق.ظ http://liliana.blogsky.com/

نوزوزتان پیروز

majid پنج‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:31 ب.ظ

سلام به زیبا طبعای عزیز
یه پسر هستم. خیلی به گل و گلکاری علاقه دارم و با وجودیکه پاسیو نداریم اما همه جای خونه مون پره از گلدون. دیفن-گل رونده دو نوع-حسن یوسف- بنجامین- گندمی- نخل مرداب-سرخسی-برگ انجیری-برگ قاشقی- ناز-و... ضمنا بعضی کارام رو همه میگن این دیگه کیه. مثلا الآن یه خیار سبز گلخونه ای رو توی اتاقم دارم که حسابی هم رشد کرده توی گلدونه. فلفل دلمه ای کاشتم که همینجاست. هر سال هم حد اقل ۵ تا درخت میذارم توی باغچه مون.که البته بزرگ هم هست. ایشالا همه موفق باشید. قشنگ بود وبلاگتون که منم به وجد آورد
خدا نگهدار

خودت حدس بزن دوشنبه 4 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:06 ب.ظ

یه سوال فنی به نظرت اگه نمک بریزن زیر درخت چی میشه؟

از دیار نجف آباد سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:41 ق.ظ

دل و زندگی شما هم شاداب مثل گــُل امــّآ نه به درازای عمر گل بلکه غرق در بهترینها و هرآنچه که دوست دارید طولانی همراه با سعادت و سلامت و خوشبختی باشه.

موفق و پیروز باشید .... درود و دو صد بدرود
ارادتمند حمید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد