آمریکایی که من شناختم

دیده ها و شنیده های من از سرزمین فرصتهای طلایی

آمریکایی که من شناختم

دیده ها و شنیده های من از سرزمین فرصتهای طلایی

کار جدید

سلام،



بعد از 6 سال بالاخره تصمیم گرفتم کارمو عوض کنم و از روز دوشنبه کارمو در یک شرکت جدید شروع میکنم. عادتمه، باید به چالش کشیده بشم، و گرنه همه چیز برام بیرنگ و خسته کننده میشه و تقریبا تنها دلیلی که دارم کارمو عوض میکنم همینه. همکارای خوب، محیط کاری خوب و حقوق نسبتا خوب، همه اینها رو دارم میزارم و میرم دنبال کاری که با کار فعلی کلی فرق داره، هم باید کلی چیز جدید یاد بگیرم و هم نوعش کار خیلی سخت تره. امیدوارم همکارای جدیدم و محیط کاری جدیدم به خوبی کار فعلیم باشه.


البته یه امیدواری دیگه هم هست، کار فعلیم توی یه کارخونست تو حومه شهر، 95% کارکنان مرد هستند و متوسط سن خانمهای شرکتمون هم فکر کنم بالای 50 سال باشه، اما شرکت جدید تو مرکز شهر واقع شده و به خواست خدا تناسب جنسیتی بهتری وجود خواهد داشت.



یک نکته بسیار غم انگیز و دردناک، دردناک تا مغز استخون، هم وجود داره. یکی از دوستان قدیمیم که تو ایران هم با هم همکار بودیم تو شرکتی کار میکنه که خیلی به شرکت ما نزدیکه، خانمش یک روز برای شوهرش و من غذا پخت، و قرار گذاشتیم که بعضی روزها من غذا بپزم و بعضی روزها خانم دوستم. نتیجه این شد که در یک سال گذاشته دو بار من غذا پختم و بقیشو خانم دوستم.

فکرشو بکنید، برای آدم شکمویی مثل من، که بقول مادرم اول غذا رو یه دور با چشمام میخورم، عوض قورمه سبزی و خورش قیمه بادمجون خونگی و سایر غذاهای خوشمزه ایرانی، ناهارها باید پیتزا، هات داگ، و همبرگر بخورم. این یعنی فاجعه، امروز (آخرین روز) غذا آش رشته بود و من هر قاشقشو با دقت خاصی میخوردم. باید بپرسم ببینم تو شرکت جدید خانم ایرانی ندارند تا بعضی روزها من غذا بیارم بعضی روزها اون؟


خلاصه که احساس غریبیه، 6 سال زمان کمی نیست، دلم برای دوستهای خوبی که تو این مدت پیدا کردم و برای میزکارم تنگ میشه. خوشحالم از اینکه تو این 6 سال، حتی یک روز نشد که آرزو کنم کارم جای دیگری میبود.


البته نکته بسیار مثبتی که باید در نظر بگیرم اینه که کار جدیدم تا خونم نیم ساعت پیاده بیشتر نیست، در حالیکه کار قدیمی در بهترین حالت نیم ساعت رانندگی بود.


موفق باشید

نظرات 16 + ارسال نظر
sara javazi دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ب.ظ

toye sherkate jadid ham mitoni behtarin bashi . ba in hame enerji motmaen bash baz ham adamaye khob o behtarin haro be samte khodet jazb mikoni......kheili khobe ke mahale kare jadidet be khonat nazdike naharetam ye joree jor mishe

حوا دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ب.ظ http://evesnote.wordpress.com

سلام . به سلامتی . امیدوارم کارتون خوب باشه
یه سوال بی ربط دارم . توی امریکا (حالا همون شهری که هستید) یه اپارتمان کوچیک تو یه جای معقول رو با چقدر پول میشه خرید ؟

من و عزیزترینم دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ب.ظ http://manoaziztarin.blogsky.com

به نظر من که خیلی خوبه! فکر کنم منم باید کارم و عوض کنم البته بیشتر به خاطر هزینه زندگی، هرچند جاهای دیگه درامدم بیشتر نمیشه! ولی حسم میگه : دنبال کار بگرررررررررررررررررررررددددددد
از نظر تنوع هم فکر نمی کنم تو ایران جایی پیدا بشه که آدم با خیال راحت بره سر کار و بعد ازش خسته بشه........

نسیم سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:32 ق.ظ

امیر عزیز و باریک بین و خوش بین!

کار ِ جدید خیلی خیلی مبارک کاملا مطمئنم بهترین بازده رو خواهی داشت و بیشتر از اون مطمئنم این تغییرات از طرف خدای مهربون برات رقم زده میشه تا برای تغییرات ِ مهم تر!!! آمادگی داشته باشی...فصل ِ نو شدن رسیده...امیدوارم توی محل ِ کار ِ جدید به شدت!!! تناسب ِ جنسیتی برقرار باشه و از هر لحاظ همه چیز بر وفق مرادت بشه...می دونی که همیشه برات بهترین آرزوها رو دارم

پونه سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:44 ق.ظ

وقتی میام نوشته های شما رو میخونم کلی انرژی میگیرم ُ حتی از ساده ترین نوشته هاتون.
تبریک میگم شغل جدید رو و امیدوارم که بیش ازپیش موفق باشین !
موفقیت و خوشبختیه شما آرزوی قلبیه ماست !

elahe سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:16 ق.ظ

دعا میکنم تو همکاراتون یه خانوم ایرانی باشه که بعضی روزا شما غذا ببری بعضی روزا اون!!!!!!

علی بابا سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:31 ق.ظ

ماشین جدید خونه ی جدید وبلاگ جدید کار جدید اونطور که از نوشته هات بر میومد عشق جدید ؛ نوبتی هم که باشه نوبت همسر جدیده

الهام سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:51 ق.ظ

سلام؛
مبارک باشه امیرخان!
حالا که عادتونه و باید به چالش کشیده بشین! امیدوارم چالش هایی پر از رشد و تعالی پیش رو داشته باشین و از همه شون سربلند بیرون بیاین؛ درست مثل همیشه
همچنین امیدوارم همکارای جدید و محیط کاری جدید؛ نه بخوبی کار قبلی؛ که بهتر از گذشته باشه.
در مورد ابراز امیدواری بعدی خودتون! «به خواست خدا» رو خوب اومدین و ممکنه در همین راستا و خواست خدا و تناسب جنسیت! کسی پیدا بشه که به نکته ی بسیار غم انگیز و دردناکتون!! پایان بده؛ البته این احتمال رو هم بدین که شاید لازم باشه نه «بعضی» روزها که همه ی سال رو برای ۲نفر! غذا بپزین
خلاصه شما هم موفق باشین

؟ سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:17 ب.ظ

کار جدید مبارک باشه دکتر
ما منتظریم تبریکات بعدی رو هم تقدیم کنیم

علی بابا سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ب.ظ

میگم چطوره با یکی از همکارا به توافق برسین یک روز اون غذا بیاره یه روزم شما مهمونش باشین!!!

مریم سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:08 ب.ظ

امیر خان تبریک می گم امیدوارم که محیط کاری، همکارا خوب باشند و در کار جدید هم موفق باشید و تو چالش های زندگیتون موفق وراضی باشید

ص.ش چهارشنبه 20 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:11 ق.ظ http://www.radefekr.blogfa.com

به به!!!مبارک باشه آقای دکتر
امیدوارم این چالش جدید شمارو دوباره پادشاه سرزمینتون کنه!۱ جا خوندم(فکر کنم پالو کئیلیو)میگفت: خدا واسه هدایت کاینات تاس نمیندازه!!هر اتفاقی هر چیزی تو این جهان ادم هایی که تو زندگیمون میانو میرن همشون علتی دارند!
موفق باشو امیدوار.(منم دقیقا در چالش شغلی جدیدی هستم.و میخوام به خودم ثابت کنم که تواناییم نامحدوده و i will finaly find a way or create a way.
شاد باشیدو خوشحال چون زندگی مثل رودخانه جاریست باید رفت!!!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:53 ب.ظ

salam.man bade 7sal b veblagetun sar zadam alan sale akhare pezeshkiam un mogheha vase konkur mikhundam 1khurde ham ashegh budam ke ezdevaj kard...vaghti delam migereft be veblage shoma sar mizadam va asheghanehatun ba nargeso mikhundam 1khurde hasudim mishod chun khili hamo dus dashtin makhsusan unjai ke shoma mikhasti beri va nares muhasho chide bud va yadeari be shoma dade bud faht hamino klhili yadame alan nmidunam chi shode az veblagetun sar dar nmiaram...khosh bashin

امیر(lr_rleri) چهارشنبه 20 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 03:48 ب.ظ

تبریک امیر جان
امیدوارم در همه مراحل زندگیت موفق باشی
ایام به کام

تاتا جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:12 ب.ظ

هاهاهاها این فاکتور تناسب جنسیتی هم معضلی است
از این عکس اول پست کلی خندیدم

arina جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:29 ق.ظ

عکس خودتونه؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد