آمریکایی که من شناختم

دیده ها و شنیده های من از سرزمین فرصتهای طلایی

آمریکایی که من شناختم

دیده ها و شنیده های من از سرزمین فرصتهای طلایی

گلشیفته فراهانی

همونطور که بیشتر شما احتمالا مطلعید، خانم گلشیفته فراهانی، در اقدامی کم نظیر، با حالت نیمه عریان (بدون هیچ گونه پوشش در قسمت بالا تنه) در مقابل دوربین قرار میگیره، نظرتون در این مورد چیه؟ 

نظرات 48 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:06 ب.ظ

خیلی عالیه! نشان شجاعتشه!
چه اشکالی داره؟ همه که نباید عاقل و بالغ باشن! دنیا به گوساله و خر و قاطر هم نیاز داره!
purpirar.blogsky.com
باقیش باخودت!

الهه پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:26 ب.ظ

خیلی طولانیه.بگم؟

حتما

مریم پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:55 ب.ظ

من فکر می کنم این کارش هیچ دلیلی و هیچ تاثیری نداره یعنی خب لخت بشه خب که چی؟! منظورش چیه اعتراض آیا چیزی عوض می شه؟ مسلما نه؟ به نظر من این یه چیزه شخصیه ما نه باید قهرمان سازی کنیم نه اینکه هنرمند بودن ایشون رو زیر سوال ببریم ایشون یه هنرمند خیلی خوب ایرانی هستند و ما ایشون رو رو پرده سینما می شناسیم فقط و فقط همین مگر اینکه ایشون خودشون رو جز گروهی غیر از این اعلام کنند که من فکر می کنم این کارشون هیچ چیزی رو نشون نمی ده مثل ماجده علیا دختر مصری آیا ایشون با اعلام مستقیم و بی پرده که کارشون کاملا سیاسی بود چیزی رو عوض کردند در جالیکه کار خانم گلشیفته هنری هم بوده.

الهه پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:46 ب.ظ

به نظر من میشه به این قضیه از 2 زاویه نگاه کرد:
اول اینکه گلشیفته به عنوان یه کار حرفه ای اینکار رو انجام داده
دوم اینکه به نشانه اعتراض اینکارو کرده
در حالت اول من میگم هر فردی هر کاری با زندگی خودش بکنه به خودش مربوطه و به من کوچکترین ارتباطی نداره و اینکه ما همه مثل هم نیستیم و بالطبع مثل هم هم فکر نمیکنیم و گلشیفته از یه کشور بسته رفته و داره تو یه کشور آزاد زندگی میکنه و شاید دوست داره با فرهنگی زندگی کنه که توی کشور خودش امکانش رو نداشت و اینکه ایشون یه بازیگره و هدفش هم پیشرفت در کارش و شاید که نه قطعا خودش راههای رسیدن به هدفش رو از من و شما و دیگران بهتر میدونه و این کار به نفع زندگی هنریش بوده.با این دید کار گلشیفته کاملا از نظر من توجیهه.
ولی در حالت دوم که تاکید زیادی هم داره روش میشه کار ایشون یه حرکت نمادین بوده و اعتراضی و به افرادی مثل من که مخالف این کارهستند برچسب عقب ماندگی و تحجر زده میشه و افرادی که خودشون را امروزی و روشنفکر میدانند - که حتما هستند ولی تعریف من و اونها از روشنفکر متفاوته-همگی دارن کار این خانوم رو تایید میکنند و براش سوت و هورا هم میکشند که آفرین که با این کارت از حقوق حقه ی زنان سرزمینت دفاع کردی و درود بر تو که این تابو را شکستی و حتی تو یه وبلاگ خوندم که تو چگوارا وار!!رهبر این جنبش!! شدی
ببینید من یک زنم .زنی که محدودیت ها و قوانین حاکم بر جامعه دستم رو از خیلی چیزا کوتاه کرده .زنی که از این همه بی عدالتی که شک ندارم خود خود بی عدالتیه زخم کاری خورده ،زخمی که شاید هیچ وقت التیام پیدا نکنه ولی با همه ی اینها هیچ وقت نمیخوام اینجوری از حقم دفاع بشه ،نمی خوام یک زن یک همجنسم با برهنه شدنش صدای اعتراض زنهای سرزمینش رو به گوش دنیا برسونه.
از کی تا به حال برهنگی نشونه اعتراض بوده و بیان آزادی؟یعنی واقعا میشه تمام وجود زن رو در جسمش خلاصه کرد که بدنش بشه بهترین وسیله ی اعتراضی اون؟این که بیشتر میشه تایید همون دیدی که قانون و شرع به زن مسلمون داشته و داره.اینکار حمایت از من بوده یا توهین و تحقیر من؟
آیا هر هنجار شکنی را میشه شکستن تابو تعبیر کرد؟آیا همه ی تابوها شکستنیه؟من برهنه شدن جلوی دوربینی که میلیونها چشم نتیجه اش را خواهند دید را یک بی ارزشی میدونم.من واقعا میخوام بدونم اون کسانی که منو محکوم میکنن و اینکارو تایید و براش هورا میکشن آیا تاب این رو دارند که همسر و فرزندشان هم این کار شجاعانه و روشنفکرانه!!را انجام بدن یا مرگ خوبه ولی برای همسایه؟؟
شاید یه روزی برسه که این کارها دیگه هیچ قبحی نداشته باشه ولی فرهنگ و ذات و ذهن عموم مردم این کشور هنوز برای برداشتن چنین قدمهای بزرگی آماده نیست.
امیر خان ببخشید که به جای کامنت انشا نوشتم.

سحر جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:54 ق.ظ http://www.sahari007.blogfa.com

گلشیفته هم یکیه مثل من و مثل بقیه آدمها.
چرا باید چون یه هنرمنده اینقد بزرگش کنیم؟
من هم خود گلشیفته رو دوست دارم و هم کارهاشون رو.واقعا قشنگ بازی میکنن.
شاید این کارشون نشانه اعتراض بوده یا اینکه توی فیلم به این صورت ظاهر شدن.شما فقط گفتید به صورت نیمه عریان ظاهر شدن ولی نگفتید که چرا؟دلیل این ظاهر شدن مهمه نه کارشون!
نه تنها گلشیفته،بلکه هر آدم عاقل و بالغی برای کارهایی که انجام میدن دلیلی دارن.
عقیده ها متفاوته،دیدها به زندگی متفاوته،هدف ها متفاوته،آدمها متفاوتند.
پس من نوعی نمیتونم کار گلشیفته رو تایید یا رد کنم!
من به نوبه خودم برای پیشرفت در کارم تمام تلاشم رو میکنم،شاید دست به کارهایی هم بزنم که تو عمرم انجام ندادم،ولی تنم رو حراج نمیکنم.اگه اعتراضی هم بخوام بکنم باز هم تنم رو حراج نیمکردم.
باز هم میگم این کاری که گلشیفته کرده همه برمیگرده به عقیده و دیدش به زندگی !

نونا جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:39 ق.ظ

خیلی کارش عجیب بود.اون باید فکر بابا و مامانش هم بود که مطمئنا براشون آسون نبود بااین قضیه کناربیان و تازه اینطورکه من میدونم شوهرهم داره و من نمیدونم یه مرد ایرونی چطوری با این مسئله کناراومده؟کلا با فرهنگ ایرانی جورنبود کارش .
میتونست خیلی بهتر اعتزاضش رو نشون بده -کما اینکه با مصاحبه هایی که قبلا انجام داده بود خیلی تواین زمینه موفق بود-
اصلا روزی که من فهمیدم این هیچ وقت نمیتونه برگرده ایران گفتم اشتباه کرد.توایران موقعیت خوبی داشت.کنار خانواده بود.همه اینارو ازدست داد که حالا یکی دونقش بهش بدن که اونم همه فیلم هایی که درمورد تروریسته !!!!اینقدر تو هالیوود هنرمند هست که واقعا شانس برای امثال گلشیفته نمیمونه!

نوشین جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:29 ب.ظ

کارش رو تایید نمیکنم ولی از حالا به بعد فشار روی خانومایی که مشهور ومعروفن ومیرن اونور اب وبی حجابن کمتر میشه اروم اروم حکومت دیگه مثلا به خانوم معتمد اریا گیر نمیده چرا بیحجاب بودی میگین نه؟کمی صبر کنید خواهید دید

آنا جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام این اولین بار هست که در بلاگ شما نظر میدم. اتفاقا دیشب داشتم فکر میکردم مدتهاست آپ نکردین. باز هم مثه قدیما بیشتر بنویسید.
من با برهنه شدن به معنای اعتراض مخالفم.

NAstaran جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:29 ب.ظ

من واقعا متاسفم! حتی اگه می‌خواست اعتراض کنه، این راه مناسبی نبود.... متاسفانه اینم یکی‌ از خصوصیت ما ایرانی‌ هست.. یا افراط یا تفریط... از بین اون همه خانوم فقط ایشون بود که با بدن برهنه می‌خواست اعتراض کنه؟!!
و اون کسانی‌ که میگن بدن خودشه و آزاده هر کاری می‌خواد بکنه... آیا اگه خواهر یا همسر خودشون هم چین کاری میکرد، باز هم تایید میکردن این کارو؟!!!

محمد جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:45 ب.ظ http://mami23.persianblog.ir

به نظر من این یک مساله شخصی نیست.خانم فراهانی نماینده مردمی که در طول تاریخ پوشیده بودن.ایشون می‌تونه در محفل خصوصی خودش برهنه تر از این هم جلوی دیگران نمایان بشه ولی این کار ایشون صرف نظر از این که ممکنه گفته بشه به اختیار خودش بوده ممکنه برای دیگران از جمله خانواده ایشون و یا چه بسا کسانی که در ایران ازش حمایت می‌کردن اثرهای منفی به دنبال داشته باشه.
امیدوارم که اگر هر کدام از ما تصمیم داریم اعتراضی رو نشون بدیم از راه منطقی باشه.
برای دوستی مثال زدم که مثل اینه که در اعتراض به گرسنگی بچه‌های افریقایی انقدر بخوریم تا دور از جون...

الهه شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:25 ق.ظ

and you Amir khan?

زهرا شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:23 ق.ظ




che farghi mikone bi hejab ya ba hajeb
?????????????????
Yani hameye ma bikar neshestim ke bebiim ki hejabesho bardashte ke berim negash konim,,,, ???? Grow
کی قراره رشد کنیم آخه؟؟؟؟
بابا این آدم هنرمنده
یکی اومد بگه این چقدر موفقیت کسب کرده تو این مدت؟؟؟
دکتر شما چرا آخه؟
شما که سالها از ایران رفتین و دست کم تو این همه مدت اینو دیدین که جسم تنها چیزی هست که مردم تو ایران باهاش غریبه هستن
این اصن چیز خوبی نیس یک پست وبلاگتون رو به این موضوع که کاملا هم شخصی هس بنویسید

چه فرقی می‌کنه! شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:32 ق.ظ


واقعا متأسف شدم آقای دکتر؛ شما هم به جرگه افراد سطحی پیوستین...
(لازم نیست این کامنت رو ثبت کنین)

خانوم شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:36 ق.ظ http://khanoomstory.blogsky.com

من خیلی از عکسا خوشم اومد...به نظرم خیلی خوب مفهوم ِ پوشش اجباری یا محروم بودن از حق ِ انتخاب ِ پوشش و کلا " مجبور بودن" رو نشون داده بود...ایده ی عکاس عالی بود همینطور بازی ِ توی صورت ِ گلشیفته ...فکر می کنم یه اثر ِ هنری با ارزش هست عکس ها...خیلی دوستش داشتم

سارا شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:09 ق.ظ

من از اونجایی که با خانواده ی ایشون دورادور آشنا هستم کاملا با نظر نونا موافقم.

در ضمن آدم ها باید تفاوت بین اعتراض و زیر پا گذاشتن ارزش ها رو یاد بگیرن.

کاری که گلشیفته کرد در واقع شادی مردم ایران رو که ناشی از دریافت جایزه ی گلدن گلوب توسط فرهادی بود رو از بین برد چون این کارش باعث شد آدم های حرف مفت زنی مثل سلحشور و ده نمکی شروع به زدن حرف های الکی کنن.


پونه شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ق.ظ

اکثر کسانی که توی ایران زندگی میکنن خاطراتی خوبی با فیلم های گلشیفته دارند یا حتی کسانی که خارج از ایران هستند هم خاطره دارند از میم مثل مادر بگیرین که باهاش گریه کردیم وتاااا سنتوری که با گلشیفته تونستیم به عمق لایه های تاریک جمعمون بریم.
گلشیفته راه رو برای دخترای ایرانی و مسلمون باز کرد با این کارش و چون اولین نفر هستش قربانی بیشتر میشه چون تمام نظرات مخالف و گاهی وقیح نسبت بهش داده میشه بدون اینکه در نظر بگیرن چرا این کارو کرده ؟ نظر فیگا رو در مورد این کار چیه؟ در واقع بهتره بگم سیاست فیگا رو ز این کار چی بوده؟
من تر جیح میدم نسبت به گلشیفته احساس غضب نکنم چون اولا چنین حقی رو ندارم و ثانیا من فرهنگ خانواده ی فراهانی رو نمیدونم ....نمیدونم گلشیفته توی چه شرایطی حاضر به چنین کاری شده...حالا جالبه که میخوام ببینم جریان عمومی دختران از ایران رفته در چند سال اخیر چطوری بوده و اینو پیوست کنم به اینکه ببینم فیگارو دنبال چی بوده؟
خیلی خوبه که جریان اون دختر خانم مصریه رو هم بگردم ببینم چرا اینکارو کرده؟ و نقش سلفی ها و افراطی گریهاشون در ان واکنش چی بوده...

N.K شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:13 ب.ظ

بنظر من یه زن بایستی حتما درصد زیادی از وقاحت داشته باشه که بدنش رو جلوی چشم میلیونها نفر برهنه کنه ، کاری به اسلام ندارم اصلا هم آدم مذهبی نیستم ولی تا اونجایی که خوندم و شنیدم در هیچ نمادی از یک زن اصیل ایرانی برهنگی جا نداشته، از هخامنشیان گرفته تا........شما در هر کشوری که نگاه کنید خانواده های با اصالتشان زنانشان کمتر برهنه میگردند بعنوان مثال عروسی پرنس ویلیام را حتما بخاطر دارید و پوشش موقر خانم هاشون . ایشون نه تنها خودشو زیر سوال برد بلکه خانواده اش رو هم برد >

شمیم یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:30 ق.ظ

دیشب شام لوبیا پلو داشتیم!
خیلی یادتون کردم!
کلا باید با مسائل لوبیاپلوئی برخورد کرد !خیلی سخت نگیرید!

ص.ش یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:32 ق.ظ http://radefekr.blogfa.com

salam.khoshhalm ke b=dobare up kardid. aval mazerat ke farsi neminemisam keybordam farsinevus nadare
avalan inke zendegi har kasi bekhodesh marbute .chi beano shoma mirese ke bekhahim nazar bedim dar morede zendegi 1 nafar.
2-amma 1juri dige age negah konim hameye ma az ham tasir migirim inke ishun bekhad ba berahne shodan eterazesho neshun bede baraye keshavrekhodesh ke berahnegi farhangi dare shayd kaari aghlani nabude bashe. dar mamaleke digar farhangi digeyi hast,va inke chera faghat ishun jeloye durbin tu un film bared shode va digaran na in jaye bahs dare
3- inke ishun mitunest baraye eterazsh 1 rahe digari entekhab kone..chon masale ma tu iran in nist ke nemitunim berahne bazi darbiyarim,NA masale ma ine ke maro be name JENse DOVOM negah mikonand. dar gharb ham hamintor farghi nemikone..ina unja
4-

reihaneh یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:11 ب.ظ

من بازی خانم گلشیفته رو دوست دارم و همچنین بازی پدرش رو
به نظر من(که میتونه نظرم ایراد هم داشته باشه) اگر ایشون از این حرکت بعنوان ابزاری برای اعلام اعتراض استفاده کرده اند بهتر بود راه و روش دیگری رو انتخاب میکردند
به نظر من خانم گلشیفته،بهترین راه ممکن برای بیان اعتراض رو انتخاب نکردند بلکه ساده ترین راه ممکن برای اعتراض رو انتخاب کردند
این روزها اکثر آدمها توانایی فرستادن عکس خودشون رو روی اینترنت دارند در صورتیکه خانم گلشیفته با محبوبیت و امکاناتی که دارند میتوانستند راههای بهتری رو برای نمایش اعتراض انتخاب کنند راه هایی که حتی در دسترس خیلی ها نیست
کشور فرانسه یه کشور دموکرات هست و ایشون میتونستند از این دموکرات بودن برای اعتراض کردن نهایت استفاده رو ببرند چیزی که ما در ایران به اون شکل نداریم
فکر میکنم این حرکت تا حدودی به محبوبیت هنری این هنرمند خدشه وارد کرد و دست آویزی شده برای حکومت ایران که حتی ارزش هنری این بازیگر رو زیر سوال ببره
توی اخبار اینجا همون موقع که خانم گلشیفته از ایران رفت و توی یک فیلم بازی کرد بلافاصله بر ضدش خبر دادند و گفتند او فلان است و بهمان است فقط هم بخاطر اینکه توی یه صحنه مرد بازیگر رو بوسیده بود
پس بهتر بود چنین بهانه ای به دست حکومت فاشیست ایران نمی داد و به نحو بهتری اعتراض میکرد که تاثیرش بیشتر هم باشه

احمد-ا سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:56 ق.ظ http://ashianeheeshgh.blogsky.com/

مطمئیناً برهنه و عریان بودیم !
آمدیم ، برهنه و عریان
پوشنانمان به . . .
می رویم ، برهنه و عریان
می گوید
به محشر فرا خوانده میشویم به:
برهنه و عریان

چشم ها را باید شست !!!
نگاه ها را باید عوض کرد !
دیدنی ها را باید
جور دیگه دید
دیگران را باید دید نه خود را در دیگران و
. . .

ماریا سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:14 ب.ظ

سلام
یه وقت هست یه نفریه مهمونی ششخخصی یا به تعبیر دوستان
خصوصی می گیره هر کاری دوست داشت هم در این مهمونی انجام میده خب به کسی هم ربطی نداره خودش میدونه.
امما یه وقت هست یه آدم میاد وسط خیابون یه حرکتی خلاف هنجار انجام میده یعنی عملا یه حرکت اجتماعی و نه شخصی انجام میشه خب اگه بیایم بسطش بدیم این موضوع رو
گلشیفته یه آدم مشهور در یک مجله ی مشهور با این وضع ظاهر میشه موضوع عملا یه موضوع اجتماعی هست
به علاوه اون با این کارش و آبروی خودش و خانوادشو بردکه از این طریق دوباره مطرح بشه
بی ظرفیتی تا چه حد یعنی این قدر جاذبه نداره که به جاذبه ی جنسی متوسل شده

شادی چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:23 ب.ظ

برهنگی: ارزش یا ضدارزش؟
(سبب‌شناسی موج واکنش‌های افراطی صورت گرفته به اقدام اخیر گلشیفته فراهانی از منظری روانشناختی)

آنچه در این روزها در حال مشاهده‌ی آن هستیم، یعنی واکنش‌های اغراق‌آمیز مثبت و منفی به عمل یک بازیگر زن ایرانی را باید از چه دیدگاهی مدنظر قرار داد؟ ‌وسعتِ دامنه‌ی این واکنش‌ها به اندازه‌ای است که در نگاه اول به نظر می‌رسد باید از دیدگاهی جامعه‌شناختی به آن نگریست؛ مسلم است که ما با مقوله‌ای فرهنگی روبه‌رویم ولی مگر یک اجتماع از اعضاء آن تشکیل نشده است؟

این درست است که روان افراد یک جامعه گرایش به هنجار دارد و این هنجار توسط پیشینه‌ی تاریخی، فرهنگی و سیاسی آن جامعه شکل می‌گیرد، اما از طرف دیگر، روان تک تک افراد یک جامعه بر استحاله‌ی این هنجار تاثیر می‌گذارد. تجربه‌ی جوامع مختلف به ما نشان داده که اگر تلاش شود تا هنجار به وسیله‌ی نیروهای سیاسی-اجتماعی و از بیرون تغییر داده شود با مقاومت افراد جامعه روبرو می‌شود و هر تغییری را در نهایت ناکام می‌گذارد، در حالی که تغییر شخصیت و شیوه‌ی نگرش افراد جامعه به مرور زمان باعث تغییر نظام‌ها و دیدگاه‌های کلان می‌شوند (کشف حجاب در ایران زمان رضاشاه مقایسه شود با انقلاب جنسی دهه‌ی شصت میلادی در امریکا). در این مقاله تلاش می‌شود که از دیدگاه روان تحلیلی به موضوع پرداخته شود و از این طریق سهم تک تک اعضاء جامعه در فرهنگ حاکم مشخص گردد.

در سنت روانکاوی واکنش‌های شدید عاطفی (مثبت یا منفی) نشانۀ وجود درون‌مایه‌های ناخودآگاه روان در نظر گرفته می‌شوند. در روان هر فرد عوامل ناشناخته و واپس رانده‌ای وجود دارند که مترصد یافتن فرصتی مناسب برای ابراز خود می‌باشند. این فرصتِ مناسب معمولاً با قرارگیری در یک موقعیت اجتماعی (محرک بیرونی) به دست می‌آید: محرک بیرونی مانند ماشه‌ای عمل می‌کند که عامل درونی را به تحرک واداشته و از اعماق تاریک روان به سطح می‌آورد؛ غایت این عمل در آن است که ذهن خودآگاه از وجودِ درون‌مایه‌های ناهوشیار آگاه گردد و از فشاری که روان به دلیل وجود تضادهای درونی در حال تحمل آن است کاسته شود. کل این فرایند به دلیل آزاد سازی انرژی فشرده شده‌ی روانی با هیجان نسبتاً شدیدی همراه است. در قاعده‌ای کلی به هنگام وقوع محرک های بیرونی و در شرایط بروز هیجانات افراطی ما دو انتخاب داریم:

۱. وجود این عوامل ناخودآگاه (سایه، عقده، آرکتایپ) را در درون خودمان بپذیریم و عمل دردناک «جذبِ» آنچه تصور می‌کردیم جزئی از ما نیست و حالا به عنوان بخشی از وجود خودمان با آن روبرو هستیم را تکمیل کنیم؛ این عمل منجر به رشد شخصیت و توسعه‌ی دامنه‌‌ی خودآگاهی می‌شود و شخصیت را با ایجاد هماهنگی بیشتر میان عوامل خودآگاه و ناخودآگاه به «تمامیت» نزدیک‌تر می‌کند.

2. از مواجهه سرباز بزنیم و مسئولیت را به گردن محرک بیرونی بیاندازیم (فرافکنی)، که در بلند مدت سبب فساد شخصیت می‌شود (قسمت اعظم انرژی روانی در ناهوشیار محبوس می‌ماند و تضادهای درونی آنقدر گسترش می‌یابند که فرد نمی‌تواند به کارکرد بهنجار خود ادامه دهد؛ این شروع «نوروز» یا اختلال روانی است.

همانطور که می‌دانید هنر، شاخه‌ها و سبک‌های مختلفی دارد. یک دیدگاه در هنر این است که اثر هنری باید حقیقت را عریان به تصویر بکشد و وظیفه‌ی هنرمند را نزدیک شدن به ریشه‌های طبیعی انسان که همانند طبیعت عریان است می‌داند. این دیدگاه از دیرباز در هنر غرب وجود داشته و در مجسمه سازی و نقاشی دیده می‌شود؛ این سبک را اصطلاحاً «هنر برهنه» (Art nude) می‌نامند و «عکاسی برهنه» (Nude photography) نیز یکی از سیاق آن می‌باشد. این شیوه‌ی عکاسی متفاوت از عکاسی با سوژه‌های شهوانی (Erotic) و با فلسفه‌ای متفاوت از هرزه‌نگاری (Pornography) است. آثار فوق العاده زیبایی در این زمینه می‌توان یافت که عکس گلشیفته فرهانی در میان آنها کاملاً متوسط است (از منظر تِکنیکال). اما اینکه چرا این همه واکنش بزرگ نمایی شده به یک اثر متوسط شکل گرفته، این حکایت از عاملی ناخودآگاه دارد.

گلشیفته‌ی فراهانی مثل هر انسان فطرتاً آزاد دیگری خودمختار است که برای نوع پوشش و شیوۀ نمایش خود تصمیم بگیرد و سبک هنری فعالیت خود را برگزیند. زنانی که این عمل را به شدت تقبیح کرده‌اند، در واقع در حال محکوم کردن آزادی یک انسان دیگر هستند و ریشۀ چنین عملی را می‌توان در «آزادی سرکوب شده» در درون خود ایشان جستجو کرد. در واقع زنی که ارزش‌های مردسالارانه‌ی فرهنگ خود را درونی کرده و محدودیتی که بر او اعمال داشته‌اند را به عنوان یک ارزش پذیرفته است، اینک شاهد الگویی است که نابودگر این همانندسازی می‌باشد. گلشیفته او را مضطرب می‌کند چراکه نیاز ناخودآگاه او به بیان آزادانه‌ی وجودش را یادآور می‌شود و در نتیجه ذهن خودآگاه او نیازمند صرف انرژی بیشتری برای سرکوب تکانه‌های کودکانه‌ی وارسی نشده‌اش می گردد. این انرژی مضاعف می‌تواند بسیار دردناک باشد اگر فرد آن را معطوف به خودش کند و در نتیجه راحت‌ترین کار را انجام می‌دهد و آن محکوم کردن عامل بیرونی است؛ با شماتت گلشیفته او هم نوک پیکان را از خودش منحرف کرده و هم انرژی روانی درونی‌اش (Libido) و نیاز به برهنگی را به شکلی تبدیل شده ارضاء کرده است (تبدیل شهوت به خشم).

در قطب مخالف، زنانی که واکنش هیجانی شدید ولی مثبتی به این امر نشان می‌دهند، در دو دسته قرار می‌گیرند:
۱. آنهایی که جسارت برهنگی را ندارند (در عین حال که دلیلی برای تقبیح آن نیز ندارند چراکه فرهنگِ محدودیت را درونی نکرده‌اند)؛ ایشان مسئولیت خود را به عامل بیرونی واگذار می‌کنند و با تایید گلشیفته، گویی خود را تایید می‌کنند و جسارت او را حمل بر جسارت خویش می‌دانند، و از این طریق انرژی زندگی نشده‌ی روان خود را تا حدی آزاد می‌کنند.

۲. زنانی که در برهنگی غرق شده‌اند و از شکی درونی رنج می‌برند، از اینکه این کار درست نیست و ناخودآگاه تصور می‌کنند که آدم ناشایستی هستند (چرا که جامعه مدام به آنها گوشزد می‌کند که ناباب‌اند) و گلشیفته فرصت مناسبی است تا خود را از شماتت وجدان خویش رها کنند. در واقع این گروه تا حدودی بی‌قیدی و بی‌بند و باری خودشان را بر عامل بیرونی فرافکن می‌کنند و سوژه را تا حد رشد اخلاقی خود پایین می‌آورند، کاری که گروه قبلی با آرمانی ساختن سوژه به گونه‌ای عکس انجام می‌دهد.

در مورد مردانی که واکنش منفی هیجانی دارند باید گفت اینان ترس از دست دادن کنترل خود بر روی زنان را دارند، آنها ارزش‌های مردسالارانه را در خطر می‌بینند. البته در تحلیل نهایی، این ترس حکایت از زبونی و حقارتی درونی دارد که با واکنش سازی به نیاز افراطی به تفوق و برتری جنسی خود را نمایش می‌دهد.

مردانی که واکنش افراطی مثبت یا به اصطلاح ذوق مرگی از خود نشان دادند: یا تحت تاثیر فرهنگ برهنه‌نمایی تبلیغاتی-رسانه‌ای هستند و تصور می‌کنند عمل گلشیفته به عنوان یک هنرمند ایرانی سرآغازی است برای پیوستن به این جنبش. سطح اخلاقی و نوع مکانیزم دفاعی این دسته از مردان همانند گروه دوم زنان موافق می‌باشد. و یا به این عمل به عنوان عملی تابوشکنانه و ساختارشکنانه می‌نگرند که جدای از دلایل منطقی خودآگاهانه‌ای که می‌توانند برای نظر خود داشته باشند، احساس اغراق آمیزشان حکایت از عدم جسارت و توان روبرو شدن با مسائل به گونه‌ای مستقیم و مثبت دارد. این گروه نیز کم و بیش در وضعیت روانشناختی مشابهی با گروه اول زنان موافق هستند.

واقعیت این است که این عمل گلشیفته جدای از اینکه خود او می‌توانسته نیتی تابوشکنانه نیز داشته باشد و یا خیر، صرفا یک انتخاب است. انتخاب بین اینکه در فیلم فینچر بازی کنم یا کوبریک! انتخاب بین سبک‌های متفاوتِ بیان هنری. و از این منظر هرگونه هیجانی در منِ مخاطب بی‌مورد است.

مینا چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:32 ب.ظ

من شخصا حرکت ایشون نشانه اعتراضی نمی بینم و به نظرم اگه بگیم اعتراض و سنت شکنی حتی شاید توهین به خیلی از فعالین باشه که اینجا چه سختیا می کشن و خیلی کارا می کنن تا ما از عقب ماندگی در بیایم. من شخصا کاملا مخالفم کارشونو حرکت نمادی و اعتراضی بگیم. به نظرم مثل خیلی از بازیگرهای خارجی یا هر کس پول گرفته یا حالا نگرفته فرق نمی کنه و کاریو انجام داده از نظر اقتصادی مثل بیل زدن یا کارمندی یا هر کاری فرقی نمی کنه اینم یه کار برا پول و خب خوبی یا بدی خاصی نداره یه کار شخصیه. حتی فردا تو یه فیلمی با کسیم بخوابه بازم شخصیه و به نظر من نماد و حرکت و ....نیست.

عطا چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:51 ب.ظ

سلام
نظر بقیه دوستان رو چه اینجا و چه توی بقیه جاها که میخوندم ، اکثرآ تقبیح کردن و نسبتهای ناروا و فحشهای مثلآ روشنفکرانه (چه اشکالی داره؟ همه که نباید عاقل و بالغ باشن! دنیا به گوساله و خر و قاطر هم نیاز داره! ) و افتخار به اینکه ما ایرانی هستیم و از همین صحبتها ..
این ها همه نشون میده که ما حالا حالا ها لیاقتمون همینه که هستیم.هیچ کاری به گلشیفته ندارم. ما هنوز درک نکردیم و نفهمیدیم و نخواهیم فهمید که هرکس آزاده توی عقیده اش ، توی اندیشه اش.که هیچ کس نمیتونه نظر خودش رو تحمیل کنه به یکی دیگه..لیاقت این ملت همینه که آقا بالاسر داشته باشن تا بهشون بگن نباید اینجوری فکر کنی ، نباید فلان چیز رو بخونی ، نباید بیسار چیز رو ببینی ..لیاقت این ملت اینه که وقتی داری اعتراض میکنه جوابش شلاق و باتوم و گاز اشک آور باشه.لیاقت این ملت اینه که وقتی داره توی خیابون راه میره بگیرنش و ارشادش کنن و به ازای هر ناخن لاک زده ۲۰ هزار تومن جریمه اش کنن..لیاقت این ملت اینترنت ملیه (!!) .لیاقت این ملت اینه که با فضاحت بریزن توی خونه اش و ماهواره اش رو با جمع کنن تا فرهنگ اصیل ایرانیش پا برجا بمونه..
راستی شمایی که رگ غیرتت داره پوست گردنت رو پاره میکنه ، چه خبر از دخترهامون که لنج لنج برای فاحشگی دارن میرن کشور دوست و برادر امارات ؟! چه خبر از تجاوزهای گروهی به دختر و پسرهامون توی کهریزک ؟اصلآ‌خبر از اون پیرمردی داری که بعد از سی سال کارمند جزئی بودن حالا داره توی مترو بادکنک میفروشه ؟ نه بابا ، خبر نداری .برای تو فقط مهم اینه که یه نفر کنار ده نفر دیگه بالاتنه اش رو برهنه کرده....

رامین پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:28 ق.ظ

واقعا نمیتونم نظری در این باره بدم هرچند که حرف زیاد دارم ولی وافعا چی میشه گفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از نجف آباد تا آمریکای جهانخوار جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:53 ق.ظ

حیف که وقت ندارم نظرات دوستان رو بخونم.

با آنکه از خانواده ای مذهبی اومدم، معتقدم باید برای نظرات و افکار افراد احترام قائل شد و حتی اگه دوست هم نداشتیم، با شدت تمام محکوم و تقبیح نکنیم که ای بسا طی روزگار، خودمون بدتر(یا شاید بهترش!؟) رو خواهیم کرد. از اینها که بگذریم وقتی خوب دقت کنیم میببینیم که نسل جوان هیچوقت مقلــّد صرف نبودند و حتی اگه توی یه موردی با دیگرون همراه باشند؛ از اونجایی که نیاز شد راه خودشون رو ادامه میدند.

در راستای سخن بالا، زمانی که شاه میکوشید که مذهب رو معتدل تر کنه، جوانها(حتی کمونیست ها و …) با تاکید افراطی بر مواردی مذهبی مثل روزه گرفتن، شب زنده داری، ریش گذاشتن و …. به مبارزه با شاه رفتند و همین اعتقاد باعث ساخته شدن افرادی شد که در جبهه ها جون بدهند و رنگ و شادی و موسیقی بد باشه و خلاصه همون ماجرای نسل سوخته. این روزها آقایون راس حکومت تلاش می کنند که مذهب رو غلیظ تر ارائه کنند و باز جوونها راه مبارزه ی خودشون رو عکس می کنند و اونطوری که خودشون میخواند انتخاب می کنند و پیش میرند … موسیقی محدود میشه؛ موسیقی زیرزمینی رشد می کنه … بگیر و ببند حجاب میشه و فقط مداحی و عزاداری تلویزیونی؛ سفرهای شاد به کشورهای اطراف و لذت کنار دریا گسترش پیدا می کنه …. حجاب و جدایی بین پسر و دختر تا سطح مهد کودک و حتی کتابهای درسی کشیده میشه؛ داشتن دوست( دختر/پسر) و همخونه بودن و رقص و فیلمبرداری و انتشار اون رایج میشه.

خسته تون نکنم …. به نظر من اونایی که هنوز درگیر بمباران تبلیغاتی مداحان و بلندگوهای مذهبی و بخصوص زیر دندان داشتن طعم شیرین دلارهای نفتی اند؛ باید که رگ گردنشون بزنه بیرون . منتها سواله اونهایی که کمی دنیا دیده اند یا این خارجی ها آیا اصلن به این دست موارد واکنش نشون دادند؟ آیا اونایی که رد کردند یه لحظه فکر کردند که این شخص کیه؟ چه هنرهایی(موسیقی و تئاتر و سینما و آواز و …) داره؟ آیا نیازی به این دست خود مطرحی ها داشت؟ آیا هیچ معنا و هدفی ورای اون تعابیر سطحی در نظر نداشته؟

موفق و پیروز باشید ... ببخشید طولانی شد .. درود و دو صد بدرود
ارادتمند حمید

ت.ت جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:16 ب.ظ

باید فکر می کرد آیا اجازه داره از طرف همه ایرانی ها به این شکل اعتراض کنه ؟!
موافق نیستم
راستی یه سوال برای مرد های ایران جذاب و دلچسبه که یک زن رو که تاحالا با پوشش دیدند این شکلی ببینند ؟ دل مشغولی های یک مرد ایرانی !!!!

سامان شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:39 ق.ظ http://haleyeomid.mihanblog.com

ما قبل ازین که هر مذهبی رو داشته باشیم ملیتمون ایرانیه و از این جهت به نظر من هیچ ایرادی نداره...

چه فرقی می‌کنه! شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:59 ق.ظ

نمی‌دونم چطوری احساس تأسفم رو، نه نسبت به کار گلشیفته فراهانی، که نسبت به واکنش‌های مثبت و منفی سایرین در زمینه‌هایی این چنین بیان کنم...(حتی شما امیرخان، که این موضوع رو انتخاب کردین)
به نظر من هرگونه عکس‌العمل نسبت به این امر، باعث تقویت موضوع میشه که اصلا خوب نیست؛
هم تأیید و هم رد این کار، نشان از سطحی‌نگر بودن ماست. مایی که حاضر نیستیم برای اعلام نظر در چنین موردی حتی یک تحقیق کوچیک انجام بدیم؛ و با آگاهی بیشتری نظرمونو بگیم؛(اگرچه برای نظر دادن لزومی هم نیست، اما از خصائل ایرانی‌هاست که اگه اظهار نظر نکنیم، احساس جاماندن از دیگرانی می‌کنیم که گرم این موضوعند و ما از جاموندن اصلا خوشمون نمیاد!)
اگرچه اون نظر هم در نهایت بر مبنای ذهنیت و باورهای شخصی و نیز از ترکیب قضاوت‌های زودهنگام دیگرانه؛ چرا که قطعا نظرات شنیده شده بر نظر ما بی‌تأثیر نخواهد بود، اما از یک نظر کاملا دور از حقیقت بهتره.
در پایان اضافه می‌کنم که این عکس‌های گلشیفته فراهانی، تصاویری از فیلمی‌ست که متعلق به جشنواره سزار2012 اسکار سینمای فرانسه است. این فیلم مجموعه‌ای از هفت بازیگره که اسامی‌شون برای نامزدی بخش بهترین "بازیگر مستعد" مطرح شده؛ و اونها (هر هفت نفر) رو در حال عریان شدن نشون میده. حالا این‌که چرا؟ باید از جامعه‌ی هنری فرانسه پرسید.

مریم شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:43 ق.ظ

برای من جریان زندگیت مهم تره از کارهای گلشیفته است.
اینکه داری چیکار میکنی برای منی که دو سه سالی هست وبلاگتو می خونم جذابتر از لخت شدن اونه, مخصوصا اینکه اونقدر دیر دیر آپ می کنی تا آدم جونش به لبش میاد!!!!

علی بابا شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:25 ق.ظ

فکر کنم آخر هفته فرصت خوبی باشه واسه گذاشتن یک پست جدید

zya یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:36 ق.ظ

شما چی فکر میکنید؟
نظرتون چیه؟

یک دختر یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:47 ق.ظ

من هم سن گلشیفته هستم خیلی هم دوستش داشتم با وجود بازی تو فیلمای نه چندان مطرح خارجی و اینکه اینکه دیگه ایران نیست بازم خیلی خیلی میخواستمش ولی این حرکتی که انجام داد یه حس خیلی بدی بهم داد.بیشتر یه کار حیوانی بود! اعتراض!به چه قیمتی انسانیتت رو ببری زیر سوال منم حجابو قبول ندارم ولی نه به این فجاهت فقط مطمئنم از چشم خیلیا افتاد.ازادی تا چه حد عقل و منطق و انسانیت کجا رفته!؟حداقل برای یک بزرگ شده جامعه ایران

چه فرقی می کنه! دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ب.ظ

از آنجایی که امروز اون فیلم جشنواره سزار رو دیدم اصلاح می کنم که تعداد بازیگرانش بیش از ۷ نفر بوده و ترکیبی از زن و مردهایی است که همه به نوعی در حال درآوردن لباسشان هستند.

سما سه‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:28 ب.ظ

به نظرم برهنگی راه خوبی برای اعتراض نیست.حداقل میتونست مثل بقیه کاملا برهنه نشه.بهرحال یک هنرمند رسالتش اینه که مذاق اکثریت مخاطبینش رو هم که از یه کشوری مثل ایران هستند در نظر بگیره.
در نهایت فکر کنم اینکارو فقط برای مطرح شدنش انجام داده که اتفاقا اصلا زمان خوبی رو هم انتخاب نکرده.د
ر ضمن اگه قرار باشه هرکی بگه بدنم به خودم مربوطه جهان تبدیل به یه جنگل بی قانون میشه!

ندا یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:30 ق.ظ

بنظرم گلشیفته ادعایی نکرده که داره این کارش یه پروژه فرهنگی یا چه می دونم سیاسی و ..... است.
اون در ادامه کارهای هنری اش در مکانی که داره زندگی می کنه این کلیپ، عکس و هرچی رو انجام داده. این کار رو واسه شهرت، درآمد و یا ....انجام داده به خودش مربوطه. هی یکی رو گنده می کنیم بعدش صفت های خوبش رو می شمریم و هی ذوق می کنیم. بعد یادمون میره اون یه انسانه با همه توانایی یا ناتونایی هاش!!بعد یه کاری اون بنده خدا می کنه مطابق اونچه که می خواد به هزار و یک دلیل که به هیشکی مربوط نیست. یههو یه عده خوششون میاد میگن ما با این کارش موافقیم در راستای پیشبرد دموکراسیه ./.......... یه عده دیگه رگ غیرتشون قلمبه میشه (هم خانوما و هم آقایون) یه عده یاد اخلاقیات و پدر و مادر طرف و عرف و فرهنگ ایران و ........می افتن .... و خلاصه هر کسی از ظن خود شد یار من.
این موضوع خبر قابل توجهی بود مثل خیلی از اخباری که هر روز می شنویم و تموم میشه همین

ندا یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:33 ق.ظ

می بخشید یادم رفت بگم تقریبا همین کار رو با خاتمی رئیس جمهور ایران کردیم. بعد 6-7 سال از انتخابات یه عده می گفتن فساد رو زیاد کرد!!! یه عده می گفتن چرا حجاب رو برنداشت!!! و..........
میشه رد یه عادت فرهنگی رو توش پیدا کرد. :))

گیلدا جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:07 ق.ظ http://http

نظر خودتون چیه؟هوم؟

جاستین بانو دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:16 ق.ظ http://justinnote.blogfa.com

سلام
من با این حرکتش کاملا موافقم.
به نظر من به دو دلیل این کار رو انجام داده.
۱- اهداف حرفه ای: برای پیشرفت شغلی
۲- به عنوان اعتراض : به عنوان یک زن به محدودیت زنان ایرانی
هدف اول :خیلی از هنرپیشه ها در سراسر دنیا با عوامل دست اندرکار سینما برای پیشرفت شغلی رابطه !!!!برقرار می کنند و همه این کارها را پشت پرده انجام می دهند و سالها بعد هم ادعا می کنند که من فقط!! با استعداد و پشتکار خودم پیشرفت کردم. حالا کسی پیدا شده که با صداقت تمام اعلام می کند که اگر لازم باشد برای پیشرفت شغلی برهنه هم می شود. این صداقت برای من مهم است و به نظر من یک هنرمند برای اینکه فرصت ارائه هنرش را داشته باشد باید هرکاری لازم است انجام دهد و اصولا هرکسی برای به دست آوردن هرچیزی که برایش ارزش دارد باید تابان بپردازد.این بهتر از منفعل بودن و به امید شانس نشستن است.
هدف دوم : در کشور ما اینطور عنوان می شود که بیرون بودن موی خانمها ساق چکمه شان لاک ناخنشان و ... اسلام و ایمان و امنیت اجتماعی و سلامتی جامعه را به خطر می اندازد.ما زنها در این کشور در زندان زندگی می کنیم زندانی که در آن به دنیا آمده ایم . اگر مارا آزاد کنند اکثر ماها به همان برداشتن روسری کفایت می کنیم.
گلشیفته با برهنه شدن به نشانه اعتراض نشان می دهد که تا کی می خواهید ما را در زندان نگه دارید ما می توانیم یکروزی یکجایی هر چقدر می خواهیم برهنه شویم و شما هم هیچ !! کاری نمی توانید بکنید. اگر یک تار موی ما اینهمه غوغا به پا می کند حالا برهنه می شویم تا ببینیم چه کاری از دستتان ساخته است.

امیر(lr_rleri) یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:25 ب.ظ

نمیدونم چرا امیر نظر دیگران رو میپرسه ولی نظر خودش رو در این باره نمیگه؟
به هر حال من نظر خاصی در این باره ندارم و دیدن بدن یه زن توی عکس یا فیلم چیز جالب و تأمل بر انگیزی از نظر من نیست
چرا دیدن بدن مثلاً آنجلینا جولی برای ما حساسیت ایجاد نمیکنه ولی از دیدن بدن گلشیفته تنمون کهیر میزنه
در جواب اونایی هم که میکن جامعه ایران با مثلاً امریکا فرق داره، حداقل باید گفت که گلشیفته هم توی ایران این کارو نکرده و اینکه ما تنمون کهیر میشه مشکل خودمونه که باید یه فکری واسش بکنیم

vit دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ

اولین باره که میام اینجا ...
به نظر من بهتره از یه زاویه دیگه نگاه کنیم به این قضیه .. شاید کسی وادارش کرده به این کار .. چند وقت پیش یه ایمیل گرفتم توش یه خانم لخت نشسته بود تو یه اتومبیل و زیر عکس نوشته بود مطمئنم هیچکس نمی دونه کمر بند ماشین چه رنگیه.. اینم جریانش همونه.. همه فقط به بدن نیمه عریان این خانم نگاه کردن.. کسی به چیز دیگه ای هم دقت کرده؟!!!
و بعد بلافاصله بعد از این، خانم حاتمی با یه لباس پوشیده ،شد باعث افتخار خانمهای ایرانی و استوره زیبایی!!!!

کبک جمعه 4 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 ب.ظ

خیلی دیره واسه نظر دادن؟
...ب هر حال :)
منم ب عنوان ی دختر با کارش مخالفم. ضمن اینکه با نظر کسایی هم ک میگن نظر و عقیده خودش این بوده هم مخالفم. همونطور ک محمد گفته ایشون ب نوعی نماینده ایران بوده. من خاطرم هست توی یکی از مصاحبه هاشون (با بی بی سی بود انگار) از این حرف زده بود ک دوست داره ب زبان مادریش واسه مردمش فیلم بازی کنه. شک ندارم ک جاهای دیگه هم همچین حرفی (یا با همچین مضمونی) زده.
بازم میگم ب عنوان ی دختر نمیتونم هضم کنم کارش رو.
----
ضمنا در جواب کسایی هم ک معتقدن باید بدونیم ک هدف دقیق ش چی بوده. چرا. شاید ما درست نمیشناسیمش. باید تحقیق بشه. ما در مقامی نیستیم ک نظر بدیم. باید بگم ک. ایشون وقتی این حرکت رو انجام میدادن حتما و حتما ب برداشت هایی ک از کارشون میشه و کسایی ک این فیلم رو میبینن فکر کردن.
----
:دی!
من دارم چن تا چن تا نظرات رو میخونم. همینیه تیکه تیکه نظر گذاشتم:) میبخشین.
درسته. گیر کردیم توی گرونی و تحریم و هزار جور بدبختی با ی سری مسئولین بی کفایت. امنیت اجتماعی هم ک از منِ دختر باید بپرسین چ وضعشه :(
اینا هست. بدتر از اینا هم هست. اما حالا کسی ک دوسش داشتیم. باید اینکارو باهامون بکنه... باز دم فرهادی گرم ک ی حالی بهمون داد تو سال 90 :)
----
راستی عیدتون مبارک!

فرزانه سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:47 ب.ظ

همسریٍ با همسری وهابی پیامدی غیر از این مدل بی عفتی ها نمیتونه داشته باشه!

ترانه سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:57 ق.ظ http://www.henasa.blogfa.com

در مورد ایشون باید بگم کارهای شخصی هر کسی به خودش مربوطه کسی رو با کفن کسی تو گور نمی ذارن اما در مورد مسائل حیثیتی و کشوری و امنیتی و ملی نمیشه بی تفاوت موند. ایشون به اسم هنرپیشه ی ایرانی این کار رو کرد و جایی خوندم در اعتراض به این بوده که چرا ممنوع الورود شده؟! کار عقلانی نیس در اعتراض به هر چی بخوای لخت شی و بگی من اینم اگه زیبایی مه لقا جابری یا بهاره پرستار ... رو داشت چیکار می کرد؟! باز مدلای خارجی که ایرانی هستن اصالتا، نمیگن بخاطر ... لخت میشیم و یه چیزایی رو رعایت میکنن اما ایشون که کلی پشت سر ملت و کشورش حرف زد فکر نکنم پدرش کتکش زده باشه اما میگه کشورم همشون زورگو هستن و ... دشمن ما که مطمئنا دایه ی مهربونتر از مادره!!! و ککش نمیگزه. کارش رو تایید نمیکنم و مث فیلم بوتیکش مشخص بود که میخواد بره خارج و آمالش رو اونجا می بینه! خارجیها هم یه حدی از حیا رو گاهی وقتا دارن! در قبال این کارش چی بهش دادن!؟ با ارزش بود!؟ اگه بی حجابی ارزشه پس حیوانات که لباس ندارن - باز یه پشمی چیزی دارن!! - متمدن ترین موجودات هستند. حتی خارجیها هم تحسینش نکردن و یه جا خوندم بعضی هنرپیشگانشون و آماری که تو فیس بوک تو نظرات داشته تقبیح کردن کارشو! بنظرم یه عقده ای هس جایی گفته بود من خیلی کارا میخوام انجام بدم اما متعلق به خودم نیستم! ضدانقلاب و کشور که هس اینم از گل کاریاش دیگه چی مونده انجام بده؟! همه جا مشکل داره مهم اینه مرد باشی بمونی و ذره ای کوچک باشی از دلسوزان وطنت نه اینکه دشمن شاد کن باشی اینم میذارن کنار این همه مدل و بازیگر خوش تیپ مث آنجلینا ... دارن گلشیفته که تو فیلمای دسته چندمشون بازی میکنه و یه طعمس برا اهداف سیاسی اونا. به زودی میشه مهره ی سوخته مث شهره اغداشلو!

نرگس دوشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ب.ظ

سلام به همه دوستان.موضوع جنجالی و در کل باحالیه.دمت متفکرش گرم
گلشیفته با این کارش یه جورایی فرهنگ ایرانی رو زیر سوال میبره کاری به اسلام ندارم ولی یه جورایی داره میگه من ایرانی از یه جای بسته اومدم و حالا که آزاد شدم با عرض پوزش از همه دوستان افسار پاره کردم.
خ..........ب این برای من دختر ایرانی افت شخصیت داره که بگن دخترای ایرانی این همه ادعای اصالتشون میاد اینجوری عقده ای هستند.

همه ما قبول داریم که زیبایی هنر و هنر زیباست.
ولی نه به قیمت دریده شدن نجابت و عفت و حیای ایرانی.

زهرا شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:30 ق.ظ

کاری به دین و مذهب ندارم ولی کی گفته که آدمی زاد آزاده هر کاری می خواد بکنه اونم به بهونه اعتراض!!!!!
اگه یه کم دقت کنین می بینین حتی توی غرب هم فقط یه سری از آدمای معلوم الحال از این جور کارا می کنن.... پس این کارا هیچ ربطی به آزادی نداره. یه آدم با شخصیت هر چقدر هم اعتراض داشته باشه هیچ وقت چنین کاری نمی کنه. هدف این خانوم فقط عقده گشایی بوده و جلب توجه.........
در ضمن کسایی که گفتن این مسئله ربطی به ما نداره بدونن که خیلی هم ربط داره چون این کارشون رو تو محفل خصوصیشون نکردن که....
خیلی دوست دارم بدونم با این کاراش به کجا می رسه... احتمالا به زودی به عنوان بازیگر فیلم های خاص!!!! ایفای نقش می کنه....
متأسفم برای همه کسایی که چه با اعمالشون (امثال این خانوم) و چه با افکارشون (قابل توجه منورالفکران عزیز!!!) "انسانیت" رو زیر سوال می برن......

سایه شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:56 ب.ظ

این آقای دکترحدود عصر دیشب پیراهن زیرش رو در آورد درحالیکه پنجره هایش پرده نداشت و هزاران خانه در روبرو شاهد این افتضاح بودند. بچه ها نظرتون چیه ؟
های اونی که نجابت رو به لباس می دونی.. لباس نداشتی حتما یه فاحشه ی درجه ی یک میشدی مگه نه؟ هرچند که فاحشه هم انسانه و قابل مقایسه نیست به اینکه یه عده مزاحمت خیابونی داریم که دست به آزار مردم خصوصا جوانها می زنن. تحقیرشون می کنند. سانتی متر می زنن قد مانتو رو و شلوار رو نگاه میکنن کجاش چیه!! جالبه . از هرکس خوششون نیومد سریع مورد اذیت و ازار گروهی قرار میگیره. یعنی اصلا قد و اندازه ای ملاک نیست. ممکنه هیچ چیزی نباشه و اینا فقط عشقشون بکشه بگن چرا موهات بیرونه !!!!!!
خنده داره. شما هیچ نظری نذاشتین دراین باره؟!! درباره ی حق زندگی نظر بذار عزیز من. درباره ی حق انسان بودن. واقعا انسان بودن ما رفتن به قد دامنمون؟؟

اونی که دم از اصالت ایرانی می زنی و به اسلام کاری نداری. تو از دوره ی قبل از اسلام یه کم برامون بگو.. بدو دیر نشه. برو انقلاب ببین کتاب هست چیزی سمبل کنی و سواد بلدی که .. آفرین... اون دختری که ناراحت شدی که واه گلشیفته از چشمم افتاد. یا دختری که انشا نوشتی اینجا که بگی من خیلی می فهمم و معتقدم که گلشیفته نباید این کا رو میکرد.. واقعا چرا فکر میکنید که فهمیده و باشعورید. قصد من توهین نیست. ولی غیر از این چیزی نمی بینم. شما که رنگ زندگی نمی دونید چه رنگیه. اصلا آزادی یعنی چه.. هنوز مثل زنای بیکار دم در خونه تون نشستید تا سراز کار مردم سردر بیارید و بیاین دورهم جمع بشین و بگین واه.. دختره رو دیدی؟؟ ایکبیری... نه بابا فکر کرده کیه؟>!!!
چرا خودتون رو و دیدتون رو و دنیاتون رو وسیع تر نمی کنید. نشستید جلوی کامپیوتر و چند کلاس سواد و مدارک تحصیلی ردیف کردید ولی عاری از فکر و فهمید. چرا؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردک تو دیگه حرف نزن. تو که فکر میکنی مالک زنای ایرانی هستی. مثل سگ باهاشون رفتار هم نمی شه و متاسفانه ما اینو نمی فهمیم. دست و پامون رو بستن. و فکر میکنیم باید حتما جنس بستن زنجیر باشه. چرا مغزاتون بسته شده..
راستی نظر بدید.. این اقای دکتر دماغش چرا درازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا چی شد که دیشب ...
خسته شدم به خدا.. من نمی دونم شما که رفتی جای دیگه که بهتر ببینی و آزادانه فکر کنی با همون زنجیرت رفتی؟؟ داری هی می کشی این ور و اونور. بیا برگرد به خونه ت. چرا به زن ها و دخترایی که به خاطر حرف یه مرد و نگاه یه مرد خون هم رو میخورند و شرف هم رو می برن اجازه ی نظر می دی. اونی که حق نداره به خودش جفتش رو انتخاب کنه .راه زندگیشو بره بدون اجازه ی مرد که پدر باشه یا شوهر حتی نمی تونه بچه ش رو داشته باشه به نظرت می تونه نظر مستقل بده. البته به جز چند نفر بزرگوار که دلم رو آروم کردن وقتی حرفاشون رو خوندم. مثلا شادی جان. یا ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد